Zo wordt u een succesvolle fraudecoördinator

Een fraudecoördinator spoort fraude op en neemt maatregelen. Wil hij zijn werk goed kunnen doen, dan moet hij over diverse competenties beschikken. En natuurlijk over kennis. Want wanneer is er aanleiding voor een onderzoek? En wat mag een fraudecoördinator dan doen? Wat is volgens de wet strafbaar? Welke fases moeten in een procedure worden doorlopen? Hoe gaat aangifte doen in zijn werk? Daarvan moet de fraudecoördinator op de hoogte zijn. NIBE-SVV biedt verschillende praktijkgerichte opleidingen en trainingen om te leren fraude met succes te bestrijden.

Heeft u ambitie om fraudecoördinator te worden? Dan wacht u een boeiend en veelzijdig beroep. Maar dat beroep vraagt wel competenties waaraan u moet voldoen. De volgende skills moet u zeker in huis hebben:

  • Analytisch vermogen
  • Besluitvaardigheid
  • Doorzettingsvermogen
  • Onafhankelijkheid
  • Integriteit

Ontwikkel specifieke kennis

Naast de genoemde competenties is voor het succesvol bestrijden van fraude specifieke kennis nodig. Volg daarvoor een praktijkgerichte training of opleiding van NIBE-SVV. Interessant voor de acceptant, schadebehandelaar of fraudecontactpersoon bij een verzekeringsmaatschappij, gevolmachtigde, intermediair of expertisebureau is onze opleiding Inleiding Fraudebeheersing Verzekeringsbedrijf. Wanneer is bij een verzekeringsaanvraag of schademelding nader onderzoek op zijn plaats? U weet het nadat u deze opleiding heeft gevolgd. Ook is de opleiding zeer geschikt om het fraudebewustzijn van medewerkers te verhogen.
 
U leert:

  • Wat fraude is
  • Hoe u fraude herkent
  • Hoe u fraude onderzoekt

Meer grip op fraude

Bent u binnen uw organisatie fraudecoördinator of -contactpersoon? En wilt u meer grip hebben op fraude? Dan is onze Leergang Coördinator Fraudebeheersing Verzekeringen interessant voor u. Aan de orde komen alle aspecten die bij fraudebeheersing een rol spelen.
 
U leert:

  • Met welke wetten u te maken heeft
  • Hoe u fraude onderzoekt
  • Hoe u fraudegevallen afwikkelt

Praktijkgerichte training Privacy Awareness

Elke organisatie dient uiterst zorgvuldig om te gaan met persoonsgegevens, zowel met die van de eigen medewerkers als die van klanten en relaties. Zo sluit u fraude zoveel mogelijk uit. Hoe wordt u privacybewust? Wat zijn de privacyrisico’s? Dat behandelen wij in de praktijkgerichte training Privacy Awareness.
 
U leert:

  • Wat de AVG/GDPR inhoudt
  • Hoe u deze wet toepast
  • Hoe u uw online privacy verbetert

Veilig omgaan met (digitale) informatie

Hoe gaat u veilig om met (digitale) informatie? Dat staat centraal in de praktijkgerichte training Security Awareness. Binnen 1 dag is het brede securitylandschap voor u bekend terrein en bent u op de hoogte van de wet- en regelgeving, normen en vormen van beveiliging en het belang van awareness.
 
U leert:

  • Hoe u veilig werkt op het internet
  • Hoe u zorgvuldig omgaat met social media
  • Hoe u bepaalt of uw netwerk veilig is

Datalekken dichten

Met de toename van digitale informatie neemt ook de cybercriminaliteit toe. Datalekken, fraude en hackaanvallen liggen op de loer. Cybercrime is niet te voorkomen. Wel is het mogelijk om de risico’s te beheersen. Meer weten? Meld u dan aan voor de Masterclass Privacy & Cybersecurity.
 
U leert:

  • Hoe een hacker of cybercrimineel werkt
  • Welke risico’s een bedrijf loopt
  • Hoe u cyberbeveiliging toepast

Vragen?

Heeft u vragen? Wilt u weten welke opleiding het beste bij u past? Onze opleidingsadviseurs helpen u graag op weg. Bel ze op 035 - 7 506 155 of vul het contactformulier op onze website in.

Deel dit artikel

Wellicht ook interessant

Heeft u vragen?

Onze opleidingsadviseurs zijn nu telefonisch bereikbaar. Op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur, m.u.v. vrijdag tot 17.00 uur. WhatsApp van 10.00-16.00 uur.

Vraag onze nieuwe studiegids aan

Het complete aanbod voor ambitieuze financieel dienstverleners ligt weer voor u klaar. Benieuwd naar ons volledige aanbod?

Nieuwe inzichten opdoen?

Het vakgebied van de financieel dienstverlener is én blijft flink in beweging. Meebewegen is noodzakelijk om uw waarde voor uw klant te behouden. Onze whitepapers helpen u om uw kennis up-to-date te houden en nieuwe inzichten op te doen.