Live chat nieuwe service NIBE-SVV

Sinds mei van dit jaar heeft www.nibesvv.nl als extra service voor de bezoekers van de site een chatfunctie. ‘Het is een proactief programma’, legt Selma Roos van de afdeling Advies en Voorlichting uit. ‘Als een sitebezoeker enige tijd op dezelfde pagina blijft, vraagt het programma automatisch of we ergens mee kunnen helpen. Dat geeft soms grappige reacties. Bijvoorbeeld: ‘nee hoor, ik kijk alleen even rond.’ 

Allerlei vragen

De chat blijkt succesvol. In de eerste week werden 70 gesprekken gevoerd. Dat liep gestaag op naar 223 gesprekken in de vierde week. ‘Er komen allerlei vragen binnen’, vertelt Selma. ‘De chat is vooral bedoeld om mensen snel te helpen als ze een korte vraag, meestal van praktische aard, hebben. Het komt ook voor dat mensen eigenlijk een opleidingsadvies vragen. Dan vragen we of we telefonisch contact op mogen nemen om hen verder te helpen.’ 

Altijd bereikbaar

De chat is tijdens kantooruren altijd bereikbaar en wordt in principe nooit uitgezet. Er zit altijd iemand paraat om een gesprekje te voeren. ‘Dat verwachten mensen niet altijd. Soms zegt iemand verbaasd: ‘Oh, spreek ik niet met een robot?’ Of: ‘Spreek ik nu met een bot?’, aldus Selma. 

Positieve reacties

Er komen veel positieve reacties op deze nieuwe service van NIBE-SVV: ‘Goed, efficiënt en vriendelijk. Prima service!’ en ‘Heel erg bedankt voor de super snelle service! Heel goed!’. Daarnaast gebruiken cursisten de chatfunctie ook voor het geven van complimenten: ‘Goedemiddag, ik wilde even mijn complimenten overbrengen voor de mobiele memo-trainer. Werkt verslavend! Ga zo door.’ Selma Roos ziet hierin een mooie bevestiging van het nut van deze nieuwe functionaliteit op de site.

Deel dit artikel
Wellicht ook interessant

Op Vrijdag, 8 Augustus, 2025, 10:21

Hypotheekadvies anno nu: hoe blijf je als adviseur up-to-date?

In de wereld van hypotheekadvies is verandering de enige constante. Of het nu gaat om nieuwe regelgeving, veranderende klantbehoeften of technologische innovaties, als hypotheekadviseur moet je voortdurend anticiperen en je aanpassen. Maar hoe zorg je ervoor dat je altijd een stap voor blijft? Hoe blijf je relevant in een markt die nooit stil staat? In deze blog bekijken de wereld van hypotheekadvies anno nu en geven we je tips om als adviseur up-to-date te blijven. 
Lees verder

Op Donderdag, 7 Augustus, 2025, 11:09

Wat jij als financieel adviseur over de Wet toekomst pensioenen wil weten

Als financieel adviseur is het belangrijk om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen in het pensioensysteem. De Wet toekomst pensioenen (Wtp) brengt aanzienlijke veranderingen met zich mee die invloed hebben op zowel jouw adviespraktijk als de keuzes van jouw cliënten. In deze blogpost nemen we je mee door de belangrijkste aspecten van de Wtp en andere relevante pensioenonderwerpen. 
Lees verder
Heb je vragen?
Onze opleidingsadviseurs zijn nu telefonisch bereikbaar. Op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur. WhatsApp van 10.00 tot 16.00 uur.
Schrijf je in voor de Nieuwsbreak
Ontvang maandelijks het laatste nieuws uit de financiële sector en van NIBE-SVV in je mailbox.
Incompany mogelijkheden

Wil je met je team, afdeling of organisatie je kennis en vaardigheden vergroten? Volg samen een training uit ons uitgebreide aanbod. Ook maatwerk mogelijk!