Over NIBE-SVV

Over NIBE-SVV

Ondernemerschap in de Verzekeringsbranche

Zo bedrijft u goed ondernemerschap in een veranderend vakgebied

Interessant en waardevol blijven voor uw klanten? Dat valt of staat met goed ondernemerschap. Maar wat zijn daarvoor de vereisten? U leest het in onze whitepaper Ondernemerschap in de Verzekeringsbranche (deel 1): Transitie en Ondernemerschap. Vraag hem hieronder aan.

WHITEPAPER AANVRAGEN

Juist omdat het vakgebied van de verzekeraar zo sterk verandert, is goed ondernemerschap van groot belang. Uw kennis up-to-date houden, meebewegen met de ontwikkelingen, modern leiderschap tonen – dat komt er allemaal bij kijken. In onze whitepaper vindt u een aantal artikelen van Kees Dullemond over ondernemen in de verzekeringsbranche. Centraal in de verhalen staat het ondernemerschap binnen de bredere macro-ontwikkelingen. U komt onder meer de onderstaande onderwerpen tegen.

De tien O’s van succesvol ondernemen

Succesvol ondernemerschap in een verzekeringskantoor vereist (persoonlijke) kwaliteiten van de ondernemer op 3 hoofdaspecten: leiderschap, vakmanschap en stuurmanschap. Die hoofdaspecten zijn onder te verdelen in de tien O’s van succesvol ondernemen. Welke zijn dat? In onze whitepaper hebben we ze voor u op een rijtje gezet.

De levenscyclus van een bedrijf – welk aspect moet wanneer prioriteit krijgen?

Bedrijven doorlopen een levenscyclus, een opeenvolgend patroon van verschillende fasen in hun bestaan. Steeds weer moet de ondernemer andere accenten leggen. Welke fasen zijn het? En wanneer moet welk aspect prioriteit krijgen? U leest het in onze whitepaper.

Hoe voorkomt u een crisis in uw bedrijf?

Meebewegen met de veranderingen in de markt is voor de verzekeraar cruciaal. Doet u dat niet en schat u de consequenties niet tijdig in, dan kan dat tot een crisis in uw bedrijf leiden. Wat zijn precies de oorzaken van een crisis? En wat kunt u doen om een crisis te voorkomen? In onze whitepaper noemen we 10 succesfactoren.

Heeft het intermediair toekomst?

De verzekeringsmarkt verandert structureel van karakter. De rol en positie van klant en verzekeraar wijzigen. En het intermediair? Hoe ziet zijn toekomst eruit? Heeft het intermediair eigenlijk nog wel toekomst? U leest het in onze whitepaper.

De vlucht van het internet en de gevolgen voor de verzekeringsbranche

Niet alleen reizen en boeken worden veelal via internet verkocht. Dat geldt ook voor verzekeringen. En vergeet de vergelijkingssites niet die ondersteuning geven bij het kiezen van een passende verzekering. Wat betekent dit voor de distributiewijze en samenstelling van het dienstenaanbod van het intermediair? Dit komt aan de orde in onze whitepaper.

Hoe houdt u de focus op klantencontact?

In de nieuwe financiële dienstverlening draait het om communicatie en beleving: wie het contact met de klant het beste weet te organiseren komt als overwinnaar uit de bus. Hoe wint u de wedstrijd? Dat staat in onze whitepaper.

Be relevant, keep the change

Blijf up to date met de webinar reeks

Webinar: De vernieuwing van zorgplicht

Heeft u vragen?

Onze opleidingsadviseurs zijn nu telefonisch bereikbaar. Op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur, m.u.v. vrijdag tot 17.00 uur. WhatsApp van 10.00-16.00 uur.

Vraag onze nieuwe studiegids aan

Het complete aanbod voor ambitieuze financieel dienstverleners ligt weer voor u klaar. Benieuwd naar ons volledige aanbod?

Nieuwe inzichten opdoen?

Het vakgebied van de financieel dienstverlener is én blijft flink in beweging. Meebewegen is noodzakelijk om uw waarde voor uw klant te behouden. Onze whitepapers helpen u om uw kennis up-to-date te houden en nieuwe inzichten op te doen.