Over NIBE-SVV

Over NIBE-SVV

Ondernemerschap in de Verzekeringsbranche

Zo bedrijf je goed ondernemerschap in een veranderend vakgebied

Interessant en waardevol blijven voor je klanten? Dat valt of staat met goed ondernemerschap. Maar wat zijn daarvoor de vereisten? Je leest het in onze whitepaper Ondernemerschap in de Verzekeringsbranche (deel 1): Transitie en Ondernemerschap. Vraag hem hieronder aan.

WHITEPAPER AANVRAGEN

Juist omdat het vakgebied van de verzekeraar zo sterk verandert, is goed ondernemerschap van groot belang. Je kennis up-to-date houden, meebewegen met de ontwikkelingen, modern leiderschap tonen – dat komt er allemaal bij kijken. In onze whitepaper vind je een aantal artikelen van Kees Dullemond over ondernemen in de verzekeringsbranche. Centraal in de verhalen staat het ondernemerschap binnen de bredere macro-ontwikkelingen. Je komt onder meer de onderstaande onderwerpen tegen.

De tien O’s van succesvol ondernemen

Succesvol ondernemerschap in een verzekeringskantoor vereist (persoonlijke) kwaliteiten van de ondernemer op 3 hoofdaspecten: leiderschap, vakmanschap en stuurmanschap. Die hoofdaspecten zijn onder te verdelen in de tien O’s van succesvol ondernemen. Welke zijn dat? In onze whitepaper hebben we ze voor je op een rijtje gezet.

De levenscyclus van een bedrijf – welk aspect moet wanneer prioriteit krijgen?

Bedrijven doorlopen een levenscyclus, een opeenvolgend patroon van verschillende fasen in hun bestaan. Steeds weer moet de ondernemer andere accenten leggen. Welke fasen zijn het? En wanneer moet welk aspect prioriteit krijgen? Je leest het in onze whitepaper.

Hoe voorkom je een crisis in je bedrijf?

Meebewegen met de veranderingen in de markt is voor de verzekeraar cruciaal. Doe je dat niet en schat je de consequenties niet tijdig in, dan kan dat tot een crisis in je bedrijf leiden. Wat zijn precies de oorzaken van een crisis? En wat kun je doen om een crisis te voorkomen? In onze whitepaper noemen we 10 succesfactoren.

Heeft het intermediair toekomst?

De verzekeringsmarkt verandert structureel van karakter. De rol en positie van klant en verzekeraar wijzigen. En het intermediair? Hoe ziet zijn toekomst eruit? Heeft het intermediair eigenlijk nog wel toekomst? Je leest het in onze whitepaper.

De vlucht van het internet en de gevolgen voor de verzekeringsbranche

Niet alleen reizen en boeken worden veelal via internet verkocht. Dat geldt ook voor verzekeringen. En vergeet de vergelijkingssites niet die ondersteuning geven bij het kiezen van een passende verzekering. Wat betekent dit voor de distributiewijze en samenstelling van het dienstenaanbod van het intermediair? Dit komt aan de orde in onze whitepaper.

Hoe houd je de focus op klantencontact?

In de nieuwe financiële dienstverlening draait het om communicatie en beleving: wie het contact met de klant het beste weet te organiseren komt als overwinnaar uit de bus. Hoe win je de wedstrijd? Dat staat in onze whitepaper.

Be relevant, keep the change

5 oktober nieuwe webinar

Compliance: over Richtlijnen, Risico's en Red Flags

Heb je vragen?

Onze opleidingsadviseurs zijn nu telefonisch bereikbaar. Op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur. WhatsApp van 10.00-16.00 uur.

Vraag onze studiegids aan

Het complete aanbod voor ambitieuze financieel dienstverleners ligt weer voor je klaar. Benieuwd naar ons volledige aanbod?

Buiten het klaslokaal

Wist je dat we ook buiten onze opleidingen bouwen aan een krachtige financiële sector? Ook buiten het klaslokaal houden wij je op de hoogte van de actuele ontwikkelingen binnen je vakgebied.